maandag 9 februari 2015

Moestuin #20

Formaat tennisbal had deze enig opgekomen pastinaak, bij de natuurwinkel had ik er nog een paar meegenomen zodat ik er genoeg zou hebben. De pastinaak behoort tot de groep vergeten groenten en dat verbaast mij niets. Een pastinaak smaakt een beetje weeïg - zie er maar iets lekkers van te maken.

Chips
Als ze pastinaak aanprijzen beginnen ze vaak over het feit dat je er gezonde en lekkere chips van kunt maken. Maar ik zie mijzelf hubby G 's avonds geen bord met chips voorzetten, dus meestal wordt het stamppot. Ooit was de pastinaak wat tegenwoordig de aardappel is, daarom maak ik dus geen aardappel-pastinaak stamppot. Ik meng pastinaak met een andere groente en eventueel met een appel voor een fris accent. Om van dat laffe, weeïge af te komen zoek ik altijd naar een pittig accent, olijven, aparte kaas of gedroogde tomaten. Ik hoop ooit nog het ideale recept te ontdekken, want als groente in de moestuin is het een blijvertje. 
 

Geen opmerkingen: