zondag 22 februari 2015

EMO

De algemene mening over dames die handwerken is dat ze maar truttig en ouderwets zijn. Ik weet wel beter, breien, haken, naaien het is gewoon een hobby net als parachutespringen. Wat de overeenkomst is van alle mensen, die breien is dat ze breien. Hun overeenkomst is niet dat ze saai, truttig of ouderwets zijn.

Afkortingen
In de handwerk gemeenschap heb je hele bekende afkortingen, die getuigen van humor en zelfkennis. Zo heb je UFO en WIP, een ufo is zo'n ding dat door de lucht vliegt en een wip zie je vaak op een speelplaats. Maar als een handwerk(st)er zegt dat ze vijf ufo's in de kast en een wip naast de bank heeft liggen bedoelt hij/zij toch iets heel anders. Een UFO is een UnFinished Object, terwijl een WIP een Work in Progress is. Zelf heb ik iets in de kast liggen dat af is, maar niet naar mijn zin - na het wassen waren de maten niet zoals ik verwacht had. En wat moet je er dan mee, nou meestal uithuilen en opnieuw beginnen - maar ik ben daar nog niet aan toe.

Forum
Op het knutselforum vroeg ik daarom, hoe moet ik dit nu noemen ? Er kwamen verschillende reacties, de mooiste afkorting is misschien wel EMO. EMO bekt lekker, het lijkt op emotioneel (ik baal want mijn trui is niet wat ik hoopte). Mijn trui is af, het is alleen wel een EMO - Een Enorm Mislukt Object.
 

Geen opmerkingen: