vrijdag 24 april 2015

de Tuin

Het is stralend weer en zeker twintig graden, niets wijst er op dat het weer vandaag zal omslaan. Het weerbericht zegt een laatste mooie dag voor een periode met onbestendig weer. Met regen die de tuin nodig heeft, zodat alles wat nu nog aarzelend groen is zal exploderen tot een frisse jungle. Ik luister in de tuin of ik de merels hoor, hier ook wel gieteling genoemd, die zijn altijd luidruchtig voor het gaat regenen. Maar ik hoor helemaal niets, dus de buien zullen wel eerder later dan vroeger komen. Totaal tegen mijn gevoel in maai ik gras, iets wat ik anders met dit weer zou uitstellen.
 
 
Ik doe een rondje met de camera en maak foto's van nog niet verregende bloesems, tulpen, narcissen en tegen het blauw van de hemel de snottebellen en het net ontluikende blad van de notenboom. Met een paar buien regen is alles, voor je er erg in hebt, een groen paradijs.
 

Geen opmerkingen: