woensdag 22 april 2015

Verbijsterd

Van februari tot november is hubby G eens in de zeven weken EHBO-er, nu het zomertijd is moet hij om half zes ter plaatse zijn. Kunnen we vroeg eten ? Om vijf uur. Kan het ook 10 minuten eerder ? Mijn maag krimpt samen als ik denk aan warm eten voor vijf uur. Normaal gesproken is hij rond dat tijdstip nog niet eens thuis en nu moet ik het eten klaar hebben ?

Opwarmen
De EHBO dag is daar, ik heb een restje soep en pasta op het menu staan. Soep opwarmen, soep eten, pastasaus opwarmen, pasta koken, pasta eten. Beetje fruit toe. Voor ik er erg in heb zit hubby G op de fiets, op weg naar de EHBO, mij totaal verbijsterd achterlatend, ik ben er duidelijk nog niet aan gewend. Er staat een bult afwas op het aanrecht en de hele avond strekt zich als een leeg canvas voor me uit. Ik kan niet beslissen of het wel of niet om te lachen is.

3d tv
Ik drentel wat rond, wat raar, klaar met eten om vijf uur. Ik brei, ik was af, ik doe mijn standaard tuin klusjes. Terwijl ik sta af te wassen word ik vermaakt, er komen grote vrachtwagens langs met allerhande exotische apparatuur. Er komen mannetjes langs, die borden omdraaien en de weg wordt afgesloten, mijn nieuwsgierigheid wint het. Ik ga buiten kijken, heel in de verte wordt aan de weg gewerkt. Ik kijk naar de verwarring van de automobilisten, ze moeten kiezen links of rechts want rechtuit mag niet. Ik verbaas me over een klein rood autootje, de bestuurder ziet of het nut van de afsluiting niet of vertrouwt de omleidingsroute niet en met een nette manoeuvre omzeilt hij pylonen en het hekwerk. Iets later komt hij via de andere kant terug om toch de omleidingsroute maar eens te verkennen. 

Omleiding
Ik verbaas me ook over de bordenzetters, ze hebben de kortste route als omleidingsroute gemarkeerd. Ze lijken totaal geen rekening met het vrachtverkeer gehouden te hebben. Bij de linksaf route moet je binnen 10 meter ook weer rechtsaf. Chauffeurs, die het hier kennen rijden tweehonderd meter verder om daar rechtsaf te slaan, zo vermijden ze de dubbele bocht en vijfhonderd meter geitenpad, waar je met je vrachtwagen geen kant op kunt als er een tegenligger aan komt. De brandweer komt uit het dorp racen, ze hebben geen last van de afsluiting en knallen de kruising over. Een halfuur later zie ik ze op hun gemakje weer terugkomen. Ik vraag me af, wat voor vermaak zullen ze over zeven weken voor mij gepland hebben?
 

Geen opmerkingen: