zaterdag 4 april 2015

ISBN 0552145912 & 0552145920

Welk boek zal ik meenemen op vakantie, ik kon niet kiezen, dus koos ik raar. Ik koos het boek Remote control van Andy McNab. McNab is helemaal geen schrijver, McNab is een soldaat of beter gezegd hij was er 1. Ik kocht ooit op marktplaats een kudde boeken van Clive Cussler, diezelfde verkoper had ook boeken van McNab en Ryan in de aanbieding. En ach, je moet toch al verzendkosten betalen dus die paar boeken extra maakten ook niet meer uit.

Editor
Remote Control is het eerste boek van Andy McNab met de fictieve Nick Stone in de hoofdrol. Het is geen boek voor tere zielen, want de doden vallen bij bosjes. Het is overduidelijk een eerste boek van een schrijver, het rammelt zo erg, dat je hoopt dat de uitgever na dit boek de editor ontslagen heeft. Dit is zo'n boek, als je nog niet cynisch bent, dan wordt je het wel. Alles draait om geld en macht of om macht en geld. Niemand is jouw vriend, niemand is te vertrouwen, de mensen die je wel kunt vertrouwen zijn of gaan dood. En Nick moet zichzelf en een zevenjarig kind in leven houden, je bent op de vlucht met een zeven jarig kind - kun je het je voorstellen ? Veel slapen, koekjes, boekjes,
frisdrank, kleurpotloden en lang leve het tekenfilm kanaal op tv, terwijl Nick aan het werk is.

Twee
Thuisgekomen heb ik "Crisis four", het tweede deel uit de serie er meteen achteraan gelezen, nou dat is wel heel anders. Editor nummer 1 is overduidelijk ingeruild, wel rammelt het verhaal nog - niet de hoofdlijnen, maar de details. Ook is het me totaal onduidelijk waarom het boek crisis 4 heet, zou de vierde versie van dit boek pas door de keuring zijn gekomen ?
Nick Stone moet zijn ex opsporen, zodra dat gelukt is krijgt hij de opdracht haar over de kling te jagen. En is hij een robot en springt hij zodra zijn bazen "spring" roepen ? Nee en zo volgen er nog 200 pagina's spanning.
 

Geen opmerkingen: