donderdag 30 april 2015

Kateker

Ik sta met de schone was in de kamer, ik ga het binnen ophangen want buiten dreigt regen. Ik kijk naar buiten en zie iets bruins mijn kant opkomen. Konijntje denk ik eerst, maar te groot voor een jong en te klein voor een volwassen exemplaar - geen konijn, een eekhoorn. Het beweegt zich voort als een bokser, heel vierkant - ik zie dat onze kat het ook ziet. De bokser moet versnellen en schiet achternagezeten met een noodgang over het gazon de rododendrons in en omhoog de hulst in.

Patstelling
De hulst is een groot exemplaar, maar staat alleen in een zee van rododendrons. Ik ren naar buiten, onze jager zit op het pad geduldig de eekhoorn te bekijken. De eekhoorn is niet suïcidaal en zit zijn opties te overdenken. Het pad is een auto breed en de kersenboom aan de andere kant staat net iets te ver weg. Ik maak een foto en neem de kat mee naar binnen - ik gun de waaghals een kwartiertje om de hulst te verlaten en verder te trekken.
 

Geen opmerkingen: