maandag 6 april 2015

En ander gezeur

Er wordt gebeld, niet anoniem, maar het komt op hetzelfde neer - meer gezeur over mijn moeder. Ja, u spreekt met A, ik ben al vier keer bij uw moeder geweest omdat ze me belt omdat haar cv het niet doet. Ik denk wâh, als ik bij mijn moeder ben controleer ik altijd de cv en die is altijd okidokie. De man moddert voort, ik ben nu al vier keer bij haar geweest en ik wil nu wel eens een rekening sturen - uw moeder had alleen 10 gulden voor me. Dûh.

Hoofd
Ik wil mijn hoofd tussen mijn knieën hangen, ik wil dat dit weggaat, ik ben het allemaal meer dan zat. Net als je denkt dat je alles zo'n beetje op de rails hebt, ontspoort er weer een wagon. Ik vertel de man dat ik niet geloof dat mijn moeder hem belt, maar het blijkt toch waar. Hij is klusjesman in het appartementencomplex waar zij woont en hij maakt af en toe een praatje met haar. Ik vertel hem dat als haar cv stuk is, ik voor haar wel een cv-monteur bel en niet de plaatselijke klusjesman. Ik zeg dat hij haar moet afhouden, dat ze eerder om een praatje verlegen zit dan om een klusjesman. Dat bij hem de meter loopt zal niet tot haar doordringen, want iedereen is aardig.

Later
Ik spreek af dat ik hem volgende week bel, ik ben pissig en mijn eten staat koud te worden. Vijf minuten later hangt hij weer aan de telefoon, ja hij had het nog niet eerder gezien maar mijn moeder stond weer op zijn voicemail. Ik vertel de beste man hoe het er met mijn moeder voor staat en hij zal mijn moeders klachten met een korrel zout nemen. Hij geeft ook toe dat hij drie keer voor Piet Snot langs is geweest en dat hij alleen de vierde keer de cv bijgevuld en de thermostaat op 20 °C gezet heeft. Vind je het gek dat ze steeds belt als je de thermostaat maar op 20 °C zet.

Vacht
Als ik mijn inmiddels afgekoelde eten naar binnen heb gewerkt en wat afgekoeld ben bel ik mijn moeder. Na haar koetjes en kalfjes vraag ik haar of ze het koud heeft, daar moet ze vreselijk hard om lachen. Je raadt nooit wat ik aanheb, een echte schapenwollen trui. Weet je wat dat is ? Ja, de buurman heeft schapen en die hebben ook allemaal zo'n trui aan, het sarcasme ontgaat haar. Ik zeg ik werd door de klusjesman gebeld dat je gebeld had. Ehm dat weet ik niet meer, erg hè - is haar reactie. Mam, A werkt alleen voor geld die kun je niet steeds voor van alles bellen, als je wilt ouwehoeren dan moet je mij of B bellen. Ik ben bang dat het niet blijft hangen. Ik was vroeger haar kind, wij leven samen in de omgekeerde wereld.
  

Geen opmerkingen: