woensdag 17 februari 2016

Herman, poging 1

Hier zie je Herman langzaam groeien, opborrelen zullen we maar zeggen. Naarmate Herman ouder wordt, wordt hij lichter dat komt omdat je start met roggemeel en vervolgens overstapt op het voeren van bloem.
 

Tijd
's Avonds maak je een papje waar je de volgende dag een brood mee kunt maken, qua tijd is dat niet schokkend. Waar ik zelf niet bij stilgestaan had is dat een desemdeeg een enorme hoeveelheid tijd nodig heeft om te rijzen. Dat is even wennen, je moet er echt de tijd voor nemen, je kunt het deeg rustig alleen laten om naar de markt te gaan. De markt in een dorp verderop bedoel ik dan.

Smaak
Nadat ik pas met kunst-Herman stokbrood gemaakt had, dat echt eet-je-vingers-er-bij-op lekker was, viel de smaak van dit brood me toch een beetje tegen. Toch een beetje zuriger en vaster dan ik gehoopt had. Veel oefenen dan maar, want oefening baart kunst.
 

Geen opmerkingen: