dinsdag 2 februari 2016

Streng #6

Regen, regen, regen enzovoorts en de vraag van hubby G of ik binnenkort een geultje ga graven, want het bouwland voor de deur begint op een rijstplantage te lijken. En als daar het water stijgt krijgen wij er uiteindelijk ook last van. Mijn antwoord was dat ik alleen een geultje ging graven als het niet ging vriezen en zo stond ik vandaag met de regenlaarzen in 30 centimeter water. In beide zakken een telefoon voor het geval dat ik hulp moest bellen omdat ik hulpeloos verloren in de modder vastgezogen zou zitten. Binnen een halfuurtje had ik stromend water (richting sloot) en dan hoef ik het de komende dagen/winter alleen maar te onderhouden.

Veertiendaagse
De nieuwe verwachting van vandaag laat dagtemperaturen zien tussen de 5 en 9 °C en 's nachts net iets kouder. De gevoelstemperatuur ligt wel tegen de nul aan en maar regenen. Maar wat zie ik daar, eind volgende week voorspellen ze oostenwind . . . zou het dan toch eindelijk zo ver komen ?
 

Geen opmerkingen: