donderdag 11 februari 2016

Moestuin #48

We zijn er dit jaar eigenlijk laat mee, met de inventarisatie van de groenten waar we oud, geen of onvoldoende zaad van hebben. Maar het is deze week gelukt, er moeten ook nog pastinaken in de tuin zitten zegt hubby G tegen me. Dat zou heel goed kunnen kloppen, pastinaken zijn wortels en die gaan in de winter ondergronds. Ze zitten natuurlijk altijd al ondergronds, maar hun loof sterft af en zo zie je ze over het hoofd.

Pluimpjes
Zo sta ik met de greep in de moestuin, ik tuur naar de grond, er staat nog een rij wortels en een paar rijen eerder moeten ze uithangen - de snaken. Ik zie ze, met het zachte weer hebben ze allemaal een zachtgroen pluimpje op hun hoofd. Tsjee wat zijn ze groot, ik steek er 1 uit om te kijken of we daar genoeg aan hebben. Zat, groot zat.
 

Geen opmerkingen: