donderdag 4 februari 2016

Kunst zonder vliegwerk

Ik maak soep, ik denk niet na maar zie wel waar het schip strandt. Bij soep wil ik brood eten, eigenlijk wil ik desembrood maken, maar ja Herman is mislukt. Mijn redding ligt in de koelkast, uit Duitsland meegenomen "Natur Sauerteig". Het is de boel een beetje neppen, maar ja beter kunst Herman, dan geen Herman.




Stokbrood
Ik ga niet voor simpel, nee ik wil stokbrood maken, ik weet als ik om 15u start kan ik rond etenstijd iets klaar hebben. Maar ja, dan had ik misschien beter eerst even het recept door kunnen lezen, niet ? Want na het kneden moet het deeg eerst twintig minuten op zoek naar zichzelf en daarna nog tien minuten kneden, 30 minuten rijzen, 30 minuten rijzen, in drieën delen, 20 minuten relaxen, vormen, 10 minuten rusten, nog een keer vormen, 45 minuten rijzen en dan in 25 minuten goudbruin bakken. Nou reken maar uit, bijna vier uur werk en toen had ik me toch lekker brood, dat wel ja.
 

Geen opmerkingen: