maandag 25 juli 2016

Half uur

Onze grasmaaier is een accumaaier, met 1 accu kan ik ongeveer een half uur grasmaaien. Na de laatste regenbui heeft het gras weer een groeispurt en probeer ik iedere dag 1 accu te maaien. Deze dag was toch al niet de makkelijkste, dus ik hoop op wat zen-tijd tijdens het maaien. Na mijn eerste baantje gras raap ik eerst de gevallen peren op.

Telefoon
Hubby G komt met de telefoon naar buiten en ik begin met mijn ogen te rollen, want mijn moeder heeft me vandaag al twee keer gebeld. Hij mimet, het is de buurvrouw en inderdaad mijn moeder is bij hen langs geweest er is iets mis met haar telefoon. Nou het kan echt zo erg niet zijn, want ze heeft me vandaag al twee keer gebeld en de dag ervoor ook al. Ze heeft de buren van haar eigen etage er al bij gehad en nu ook die van twee verdiepingen hoger. We spreken af dat de buurvrouw er morgen nog een blik op werpt en anders zal mijn moeder misschien eens aan een modern toestel moeten. Ik ga verder met maaien.

Broer
Als ik de opvangbak aan het leegkiepen ben gaat de telefoon, ik begin lichtelijk ongesteld van die onderbrekingen te worden. De nummermelder meldt dat het mijn broer is, mijn 1e vraag aan hem is of hij zin heeft om naar moeders af te reizen. Nou nee, ik wilde eigenlijk zo eerst eens even gaan eten was zijn antwoord. We bespreken de telefoon van onze moeder en of we misschien weten waar het aan ligt, maar we komen er niet uit - ze moet het er maar even mee doen. Ik maai weer verder en neem een sanitaire stop. Als ik na de sanitaire stop langs de schuur loop roept hubby G me, nou aan me nooit niet denk ik. Eerst maaien, hoe is het mogelijk dat je over een half uur maaien een heel uur doet ?
 

Geen opmerkingen: