dinsdag 12 juli 2016

Op herhaling

Moeders is weer vroeg op, dus ik rol om zeven uur mijn bed uit om het allemaal in goede banen te leiden. Ochtendritueel, ontbijten, naar buiten de kippen verzorgen. Het kippen verzorgen neemt wat meer tijd in beslag omdat ik zie dat de broedse kriel onder de kippenvlooien zit. Kip van het nest, hok verschonen en de vlooien uitroeien met kokend water. Ondertussen praat mijn moeder met de broedse hen en de haan Houdini.

Gaan
Vroeg opstaan in combinatie met vlooien is qua timing perfect. We doen de schoenen aan en gaan op weg. Ik vraag of we nog liedjes moeten instuderen, of een groen groen knollenland nog gerepeteerd moet worden. Uiteindelijk komen we uit op "bij ons in de Jordaan", maar we weten beide na wat heen en weer zingen niet verder te komen dan een half refrein. Het zingen hebben we wel nodig, want halverwege is ze moe van het marcheren. Dus kijken we tuinen en gaan we stukje bij beetje verder.

Jukebox
Bij de dagopvang gekomen heb je dan dat ongemakkelijke moment je bent beide daar, zij hangt aan jouw arm en moet losgekoppeld worden. Zo’n piepjong meisje met een koffiekan, een neuspiercing en een tattoo op haar voet zegt tegen mijn moeder; u had beloofd de tekst van het liedje van "de winkel van Sinkel" voor me op te schrijven, prompt zingt ma het gewenste lied. De arm van mijn moeder gaat van mijn arm naadloos over naar die van de jongedame, ik piep er tussenuit. Druk op "9" voor het lied “de winkel van Sinkel”.
 

Geen opmerkingen: