vrijdag 8 augustus 2014

Moestuin #32

Uhh bonen, sperziebonen, snijbonen - bonen bonen bonen. Ik probeer altijd zoveel bonenstaken te zetten dat we genoeg bonen hebben, maar niet te veel, maar helaas is dat dit jaar weer eens jammerlijk mislukt. Terwijl van een soort amper wat is opgekomen hebben we toch bonen in overvloed. De 1e grote bups heb ik verwerkt door ze te wecken, maar nu heb ik alweer een bonenbult. Ik heb ze tijdelijk koel weggelegd in de kelder en ik verzin manieren om steeds bonen te eten zonder dat het je neus uit komt. Ik vraag me af zou bonen zoetzuur ook lekker zijn ?

Courgettes
Ook de courgetteplanten zijn totaal los gegaan en van vorige jaren weet ik dat je van veel courgettes eten snel genoeg hebt. Maar voor de overvloed aan courgettes heb ik wel een plan. Ik maak er zoetzuur van, ik combineer twee recepten en daarna kook ik de potten nog even in de weckketel. Ik heb ooit geprobeerd augurken te verbouwen en dat was echt een teleurstelling, er zaten allemaal van die stugge harde haren op de augurken. In recepten staat dan dat je die er voorzichtig af moet schrapen/boenen. Nou zelf heb ik een veel beter alternatief gevonden, ik gebruik courgettes in plaats van augurken. Net zo lekker en haarloos.

Geen opmerkingen: