vrijdag 22 augustus 2014

Moestuin #34

Uhm uhm ja, eigenlijk moet je dus om de dag kijken hoe het met de courgettes is. Zeker nu het steeds zo regent, want voor je het weet heeft zo'n courgette maatje honkbalknuppel en dat is dus niet de bedoeling. En tsja ja, de groentelade van de koelkast is al zo vol, dus deze courgettes passen er niet meer bij. Waar die groentelade dan vol mee is ? Nou met bonen, veel bonen, een stuk of drie komkommers, nog meer courgettes en een venkelknol. Terwijl ik ook zo'n zin in worteltjes heb.


Actie
Er moet actie komen, want de koelkast loopt over - de courgettes gaan in een zoutbad, dan kunnen ze morgen in het zuur.



Ik besluit tot driedubbel overgehaalde soep, ik snij eerst de snijbonen klein, daarbovenop komt de venkelknol en dan de overgebleven courgettes. Als dat gaar is gaat het in de blender en doe ik het terug in de pan, samen met een bakje bouillon uit de diepvries maak ik er dan soep van. De diepvries raakt hier niet leger door omdat er zeer waarschijnlijk een aantal bakken soep in de diepvries belanden.

Vanavond
Is er nog iets over voor vanavond, ja keuze tussen komkommer en sperzieboontjes. Het worden de boontjes. Er is ook nog een klein restje hete komkommer, maar als je dat op het aanrecht zet komt dat vanzelf op . . .
 

Geen opmerkingen: