donderdag 4 september 2014

ISBN 9789058779144

Als je zoals ik op een hobby hobby knutsel forum rondhangt zie je de mooiste dingen voorbij komen. Ja ook minder mooie dingen. En bepaalde namen komen dan steeds weer langs. Een van die namen is Christel Krukkert. Wat is dat toch denk je dan, wat zou er nou zo speciaal zijn en zo reserveerde ik als breister een haakboek bij de bieb. Kleine knuffels haken van Christel Krukkert uitgegeven door Forte uitgevers

Verzoeknummers
Ik kan wel haken, maar herinner mij vooral, pijnlijke vingers en kramp in de handjes. Maar als ik zie wat voor een leuke beesten mensen haken raak ik toch een beetje jaloers, een beetje maar.
Ik heb ooit een kat en een kip gebreid en de schoonfamilie zat te vissen naar tweemaal een gebreide kat als verjaarscadeau. Ik wil best eens een knuffel maken, maar niet steeds dezelfde, ik ben geen robot. Dus ik heb de haaknaald ter hand genomen en ben aan Kasper de krokodil begonnen. Ik was lekker bezig, maar vroeg me wel af waarom Kasper zo klein bleef. En ik dacht ook nog, vroeger ging het haken me toch beter af. Het licht ging pas aan toen ik bijna alles afhad en bezig was met de 2e achterpoot. Ik haakte Kasper volledig in halve vasten in plaats van vasten !!! Gelukkig heeft ieder nadeel zijn voordeel, op deze manier had ik wel voldoende aan 1 bol wol. Omdat er 2 verzoeken voor een knuffel waren ging het boek mee op vakantie en zo zat ik voor het eerst voor de tent met de haaknaald in de handen. Dat haken voor de tent was nog een hele uitdaging, zie maar eens dat je die bol wol uit de modder houdt !

Goed
Het is een goed en duidelijk boek met negen verschillende knuffels erin, de benodigde basiskennis staat in het boek uitgelegd. De patronen zijn simpel en duidelijk, ik heb ondertussen 2 knuffels gehaakt en ben niet ontevreden met het resultaat. Het boek is weer naar de bieb, de volgende haakster mag er mee aan de slag.
De echte magie heb ik niet kunnen ontdekken, ik vind de ene knuffel soms erg op de andere knuffel lijken. Ook vind ik al die rondes met vasten haken enorm saai, maar het is makkelijker om zo'n knuffel in aanbouw ergens mee naar toe te nemen dan een te breien trui.

Verkrijgbaarheid
Het boek is nog steeds verkrijgbaar, dat heb ik net even gecontroleerd in de webwinkel van mijn plaatselijke boekhandel en het kost € 9,95. Mijn plaatselijke boekhandel rekent geen verzendkosten ! Dus als je plaatselijke boekhandel je lief is, bestel je het daar of in hun webwinkel.
 

Geen opmerkingen: