donderdag 16 oktober 2014

Geklaagte

Nou begin ik ondertussen genoeg van mijn eigen geklaag te krijgen. Mijn moeder is weer naar huis. Ik heb ouderenzorg, de huisarts en de buren weer op de hoogte gesteld. Ik heb stoom afgeblazen bij vrienden en familie en heb vanochtend eens goed in mijn kussen gegild om wat frustratie weg te werken. Dus valt er nog iets leuks te vertellen over de afgelopen week ? Ik vind die twitter tags leuk, niet dat ik twitter of in ieder geval niet op twitter.

#vindjedatikveelsnoep?
Boodschappen doen met mijn moeder, terwijl ik bij de boerderijwinkel vlees haal scoort zij een pot zwarte bessen jam. Boodschappen doen voor mijn moeder, op mijn lijstje staan beschuit en melk. Ik kies beschuit uit en we lopen naar de zuivel, ik pak een pak volle melk. Mijn moeder wijst op de reclame van Milk&Fruit, ze kiest voor aardbei en kers, want ze houdt van kersen en van aardbeien. Hebben we al koekjes ? We lopen terug naar het gangpad met koekjes, ik help haar brosse stroopkoeken uitkiezen. Ze wil ook limonade, onderweg naar de limonade loods ik haar langs de reclamekoekjes met de opmerking dat we nu al koekjes hebben. Als we bij de kassa staan zegt ze hebben we ook kleine koekjes ? We hebben thuis nog speculaasjes. Hebben we dan chocolaatjes ? Nee, maar omdat we inmiddels in de rij staan blijft het hierbij. Volgende stop de hema, daar koop ik maillots voor haar, terwijl ik bij de kassa even een vraag stel dwaalt moeders langs de stellingen. Daar valt ze voor een baar marsepein met chocolade eromheen. In iedere winkel waar je met mijn moeder komt moet je haar gelijk een klein kind bij de snoepafdeling weghalen. En dan altijd maar weer die quasi onschuldige vraag, vind je dat ik veel snoep ? Ik snoepte vroeger nooit veel en nu eigenlijk ook niet, vind jij van wel ? Dûh.
 

Geen opmerkingen: