woensdag 16 december 2015

Parallelle dimensie

Een van de voordelen, vind ik, van het wonen in een boers gat is dat de mensen vriendelijk en rustig zijn. Nou kan ook in een boers gat niet iedereen vriendelijk en rustig zijn en daar kwam ik vanochtend dus achter. Even op de fiets naar de kaaswinkel ontaarde in uitgescholden worden voor iemand, die haar geld op haar rug verdiend en daarbij ook nog een vreselijke ziekte heeft.

Kristallen bol
En wat was mijn misdaad ? Nou ik had verzuimd vanochtend in mijn kristallen bol te kijken, daarom snapte ik niet wat de automobilist van me wilde toen hij achteruitreed. Om niet op de plaatselijke parkeerplaats platgereden te worden verplaatste ik me zo dat hij me in zijn spiegels zien kon - maar ook dat was niet goed. In plaats van een "rij even om me heen" gebaar te maken, kreeg ik de meest vreselijke verwensingen naar mijn hoofd. Waarbij hij ook nog minstens drie keer uit zijn auto kwam om zijn woorden wat kracht bij te zetten.

Pilletjes
Nou laten dat soort verwensingen me niet onberoerd, maar met terugschelden kom je meestal niet ver. Dus ik zeg iets als, dat boos zijn niet goed voor je is, maar het ging totaal aan mister opgefokt voorbij. Hij had vanochtend of te weinig of te veel pilletjes op, inmiddels hadden we al een hele entourage opgebouwd. Toen ik, door hem aangemoedigd, probeerde zijn auto te passeren trakteerde hij de entourage nog op een voorstelling fietsertje sarren. Uiteindelijk vloog meneer met piepende banden de parkeerplaats af, ik heb medelijden met de volgende persoon die de pech heeft hem tegen te komen.
 

Geen opmerkingen: