donderdag 24 maart 2016

Plankjes verven

In de kelder staan de weckflessen netjes in een stelling. Langs 1 muur staat een kastje, een tafel en er liggen dingen op de grond, dat stoort me, ik denk al een tijdje dat allegaartje eruit en nog een stukje stelling erbij. Ik had zelfs al uitgerekend hoeveel ik nodig had en wat het me zou gaan kosten. En zo liepen me vijf planken in de handen.

Vies
Twee planken waren zo te zien ooit nat geweest en een paar jaar in een droge garage staan had blijkbaar niet geholpen. De andere drie waren gewoon vies, gewoon normaal garagestof. En zo begon ik operatie "plank", afwassen, drogen, schuren, beitsen, drogen, beitsen, schuren, beitsen, drogen en beitsen. Niet alle planken in de kelder zijn gebeitst en omdat ik toch nog geen staanders heb, heb ik de planken maar uitgewisseld. Operatie plank kan zo wel een paar weken gaan duren . . .  
 

Geen opmerkingen: