zondag 21 juli 2019

Koffietijd

Waar vof de kunst zong - Ik ben een gebruiker maar zonder de suiker zit dat bij mij heel anders. Ik ben een gebruiker ja, ik drink de koffie meestal zwart, maar mét de suiker. Zo rond een uur of tien, tegenwoordig sinds het vroege opstaan experiment ook wel eens een uur eerder, drink ik twee kopjes. Dat is mijn dagelijkse portie alleen op visite wil ik 's middags of 's avonds ook wel eens koffie drinken. Maar ja, twee kopjes met ieders 1 schepje suiker, ik heb het net even gewogen dat is in totaal een plus van zeven gram.

Honing
Vroeger dronk ik thee met suiker, maar op kantoor was de thee, die uit de automaat kwam zo zoet dat het glazuur me spontaan van de tanden sprong. Daar ben ik toen thee zonder suiker gaan drinken en dat was niet echt een probleem, maar ik ben bang dat zoiets me met de koffie niet gaat lukken. Volgens T van T&M kan ik beter helemaal stoppen met de zoetigheid in de koffie, helemaal wel of helemaal niet. Als ik koffie zonder zoet moet drinken ben ik bang dat de koffie helemaal af door de zijdeur gaat. Dus ik ben over op een alternatief, dat volgens sommige mensen geen goed alternatief is - honing. Het grootste nadeel van honing vind ik het doseren, een schepje suiker is bijna altijd evenveel. Maar honing is vloeibaar, nou ja oefening baart kunst.
 

Geen opmerkingen: