vrijdag 12 juli 2019

Vakantieliteratuur

Wat neem je mee op vakantie ? Vroeger was mijn antwoord simpelweg vijf kilo boeken geweest of als er plek voor was misschien wel tien kilo. En dat verslond ik ook allemaal - no problem. Tien dagen op vakantie wat neem ik mee aan boeken, een assortiment van verschillende boeken. Wat lees ik ervan ? Nul, niks, nada - helemaal niks.

Interesse
Wat nam ik mee, ik nam allemaal boeken mee - die bij mijn ouders vandaan kwamen en die ik niet weg kon gooien. Als in - lijkt me eigenlijk best interessant of wie weet goed voor mijn talenknobbel. Maar ik las er dus niets van, welke conclusie kun je hier uit trekken ? Dat mijn talenknobbel ook op vakantie was, dat die boeken misschien toch niet zo interessant zijn, dat mijn zin-om-boeken-te-lezen thuis gebleven was. Misschien is het gewoon beter, die boeken op reis te sturen naar de kringlopen zodat iemand die boeken "bewust" kopen kan. Deze boeken horen niet bij mij, als ik een boek in tien dagen vakantie niet aanraak dan raak ik die boeken in nog geen duizend dagen aan - hooguit om ze te verplaatsen.

Bibliotheek
Hubby G had een heel andere tactiek en nam een boek mee uit de bibliotheek waar hij op de radio iets over gehoord had. Als in dat lijkt me interessant en daar wil ik het fijne van weten. Zijn opa was hard op weg geweest naar de 100 en hij vroeg zich af of hij de leefwijze van opa kon herkennen in dat boek. Dus zo zat ik al hakend in de tent naast een huisband, die steeds interessante stukjes voorlas. En waar las meneer uit voor ? Uit het boek "Hoe word je 100" van William Cortvriendt en toen hij het eindelijk uit had kon ik het zelf lezen.
 

Geen opmerkingen: