zaterdag 28 juni 2014

De hysterische huisvrouw #1

Normaal gesproken ben ik niet zo hysterisch in het huishouden, vind ik dan. Maar afgelopen vrijdag had ik mijn jaarlijkse hysterie dag #1. Het zou gaan regenen, dus ik deed vroeg boodschappen en was ruim voor de koffie weer thuis. Zo dat hebben we effe gefikst denk ik dan, dat het uiteindelijk pas om half 4 's middags ging regenen mocht de pret niet drukken.

Ritme
Alles heeft een ritme, maar op en neer naar mijn moeder reizen en dan ook nog je brood vergeten is een aanslag op het mijne. Boodschappen, die ik meestal al lang in huis heb pas op vrijdag doen, hup nog een vinkje erbij. Twee pannen vol met kersenjam in de dop klaar hebben staan en de bingokaart is al bijna vol. Voor de hobbydoosdag was ik baas brood en besloot ik  Earl Grey tea rolls te maken en ons standaard dagelijkse brood.
 
Aan de rol
De thee rollen maakte ik zonder limoen, maar met sinaasappel, half volkorenmeel en echte earl grey T. Ik maakte niet 1 portie maar een dubbele portie thee rollen, want goh je zult maar te weinig hebben. Voelt u de hysterie al opkomen ? En als ik 1 standaard brood bak, dan kan ik er ook wel twee bakken, niet dan - net zo makkelijk. Met andere woorden ik redde het net tot aan het avondeten om daarna in te storten. Moe, buikpijn, grieperig terwijl er de volgende dag een leuk uitje gepland staat.

Baas jam
Oftewel hubby G had een aanrecht vol afwas, twee pannen met kersenjam in de dop en een zieke vrouw. En daar krijgt hij dan geen hysterie aanval van of in ieder geval niet zichtbaar. Hij deed de afwas, maakte jam en kookte de jampotten ook meteen even dicht. En de jam wordt alom geprezen, dus kudos voor hubby G.'s fabuleuze kersenjam.
  

Geen opmerkingen: