donderdag 14 mei 2015

Jarig

Mijn moeder is jarig, het cadeau staat klaar. Walnoten waar ze altijd om zeurt, jam, thee, limonade en natuurlijk een doosje #vindjedatikveelsnoep chocolade.

Aanloop
De aanloop naar de verjaardag was roerig, dus ik heb me bij voorbaat al schrap gezet. Maar eens zien in wat voor een circus ik deze keer terechtkom. De afgelopen week was mijn moeder bellerig en volgens de buren was ze in tranen, bang om nog meer te vergeten.

Verrassing
Als ik bij mijn moeder binnen ben en mijn jas opgehangen heb, kom ik als één van de laatsten de woonkamer binnen. Een vreemde mevrouw staat mijn broer de hand te schudden, ik hoor dat ze iets zegt en ik weet het meteen. Een stem uit duizenden en geen vreemde, maar eigen - onze nicht R.

Ervaring
De verjaarsvisite wordt een rare ervaring, van alles mengt zich. De "moet" dingen, de was, de proviand, lampen vervangen, de vuilnis en de leuke dingen het beplanten van het balkon met rode verbena's, op ma's manier koffie zetten en het gevoel dat de hernieuwde kennismaking met onze nicht bij mij oproept. Het is een raar en onwerkelijk gevoel, ik voel me opeens minder alleen.
 

Geen opmerkingen: