maandag 23 januari 2017

Zeg maar nee

Zeg maar nee, dan krijg je er twee. Ik sta in de keuken en de bel van de achterdeur gaat, ik hoor de achterdeur open en dicht gaan. Maar ik hoor ook dat er niemand binnenkomt, dan weet ik het wel, dan staat de buurman aan de achterdeur.

Hennen
Kom der effen in zeg ik en zo voeren we een deurmat gesprek. Hij wil al zijn kippen bij elkaar indoen, het worden er dan alleen wel erg veel. Ik heb nog twee van die bruine hennen, zou je die willen hebben ? Rhode Islander krielen, ja dat wil ik wel. Ik heb ook nog een hele mooie haan, echt heel groot met een hele mooie witte staart - die moet alleen wel vijf euro kosten zegt hij er meteen bij. Da's leuk voor die grote kippen van jullie, hij had wel autoverkoper kunnen worden. Nee dankjewel, ik wil geen grote haan - die van ons zijn lekker handzaam. Toen zei ik dus nee, en zo is onze haan niet meer zo alleen, nu heeft hij drie chickies in plaats van 1. 
   

Geen opmerkingen: