maandag 27 februari 2017

Opruim blues #2

Ik begin langzamerhand een beetje dol te worden, als ik bij mijn moeder opruim ruim ik steeds een andere plek op. Het staat allemaal zo vol, het is allemaal zo veel dat ik soms gedemotiveerd raak. Ik wissel af zodat ik het vol kan houden en het bijltje er niet bij neer gooi.

Hutkoffers
Ik worstel in de box met dozen vol lege mappen. Ik dank de lieve god, dat 99% van de mappen leeg is en sorteer ze in grijze zak (vuilnis) en gele zak (kringloop). Daarna gaan we nog een uurtje planken sorteren in de garage, het echte hout gaat naar links en het spaanplaat gaat op de stapel vlak achter de deur. Ik maak foto's zodat ik later kan zien dat er echt voortgang in zit. Thuis kijk ik dan altijd nog even naar wat ik op de foto's zie en wat zie ik daar dan ? Dat lijken wel de aluminium pannen waar mijn moeder vroeger mee kookte. Die pannen, die langzaamaan steeds meer aangetast raakten. Die pannen werden dus op een bepaald moment vervangen. Vervangen, niet weggegooid - iets weggooien is zonde.
 

Geen opmerkingen: