dinsdag 17 maart 2015

ISBN 9780451469663

Om mezelf op te peppen na een bezoek aan mijn moeder bestel ik na ieder bezoek een boek voor mezelf. Na een aantal boeken van Sherrilyn Kenyon begon de glans er af te gaan. Misschien een beetje te veel van hetzelfde, dus ik ga nu voor variatie. Ik bestelde "Getting Rowdy" van Lori Foster, vermakelijk met weinig diepgang en een rammelend scenario. Daarna werd het een boek van Mary Balogh, om te vermijden dat ik het al gelezen had ging ik voor een recent boek.

Enchanting
Het echte leven is al erg genoeg, dus ik ga geen dramatische boeken of hoogdravende literatuur lezen, doe mij maar een happy end. Historische romans zoals deze hebben standaard ingrediƫnten, de beide hoofdpersonen, de reis richting het altaar en altijd ergens een lijk in de kast. Prima, ik hoef ten slotte geen boekverslagen meer te schrijven.

Anders
Mary Balogh heeft de 4,36 ster van fictiondb echt verdiend. De mannelijke hoofdpersoon in het verhaal is een stotterende kerel, die een groot deel van zijn geheugen kwijt is. Hij is zo open over zijn geheugenverlies en recht door zee dat je soms amper kunt geloven dat hij de held in het verhaal voor moet stellen. En juist dat maakt het verhaal interessant, anders dan al die andere verhalen. En zo ploeteren held en heldin samen voort om hun lijk in de kast te bestrijden op weg naar hun happy end.

Verkrijgbaarheid
Het Engelstalige boek "Only enchanting" van Mary Balogh is verkrijgbaar en kost € 8,95. Waarom de boeken van Mary Balogh niet standaard vertaald worden is mij een raadsel, ze is super. Mijn plaatselijke boekhandel rekent geen verzendkosten ! Dus als je plaatselijke boekhandel je lief is, bestel je het daar of in hun webwinkel.
 

Geen opmerkingen: