zondag 22 maart 2015

NLdoet gaat een blokje om

Ik zag ze op zaterdag langs de bermen en over de carpoolplaats schuimen, oranje hesjes aan, plastic zak paraat en gewapend met een grijptang. De vrijwilligers van NLdoet maakten Nederland weer een beetje schoner.

Zondag
En zo werd zondag, een luie zondag zonder blokje om. Het was buiten heerlijk zonnig, maar de daadwerkelijke temperatuur werd op de fietstocht van en naar de koffievisite maar al te duidelijk. Buiten was het akelig koud, er stond een kille noordooster en ik treurde dus niet. In de zonnige woonkamer was het lekker, op de achtergrond luisterde ik naar het live verslag van Milaan - San Remo. 

Kleur
Op de voorgrond een set potloden en mijn eerste kleurplaat als volwassene. Net als de rest van Nederland heb ik een kleurboek en mijn eerste kleurplaat is na meer dan een week nog steeds niet af. Het schijnt rustgevend te moeten zijn, ik heb daar nog niets van gemerkt, terwijl ik kleur raak ik een beetje ongedurig - nog niet af. Terwijl ik kleur denk ik terug aan een Walt Disney kleurboek dat ik ooit had, ik sleepte dat overal mee naar toe, deed ik dan ook zo lang over een tekening ? En kleurde ik omdat ik het leuk vond of om me niet te vervelen of om de tijd te doden als ik weer ergens mee naar toe gesleept werd. Ik weet het niet goed meer. Wat ik wel weet is dat kleuren niet meer aan mij besteed is, volgens mij heb ik ergens nog een breiwerkje liggen . . .
 

Geen opmerkingen: