zaterdag 11 april 2015

Kringloop #7 / Moestuin #23

Soms ben ik veel te laat om poot aardappelen te halen, soms veel te vroeg. Dit jaar ben ik weer wat aan de late kant, hoe kan het vraag ik me af. De zaterdag wordt een praktische doe dag, pootgoed halen, vlees halen want de vrieslade met vlees is leeg en de buurman heeft het sein "ponymest halen" gegeven. Voor de koffie sta ik in de wei op een hark te leunen, scharrel tussen de pony's door en ben
ik behulpzaam door niet (te veel) in de weg te lopen.

Ontspanning
's Middags halen we pootaardappelen, Frieslander en Nicola's, die al mooie kiemen hebben en dus zo de grond in kunnen. Verder haal ik piepkleine peterselie en selderij plantjes, daar kan zelf zaaien niet tegenop. Tussen de tuinder en de vleesboer heb ik een stukje scharrel ontspanning gepland, een kringloopwinkel waar we nog nooit geweest zijn. We scharrelen rond, hubby G houdt een kleine römertopf omhoog, wij hebben zelf een grote waar een hele kip in past. Dus ik twijfel, we hebben er al 1 en zo vaak gebruik je hem niet, maar ik heb eens gelezen dat je in een kleine ook warme desserts kunt maken. Binnenkort warme "test" toet uit de Romeinse pot.
 

Geen opmerkingen: