donderdag 29 oktober 2015

Frustratie

Achter het huis stonden enorm grote fruitbomen, de gaten vielen erin dus ze moesten wijken. Van de ene boom hadden we geen flauw idee wat voor een ras het was, verder dan de definitie stoofappels kwamen we niet. Na het zagen hebben we enten genomen en daar is een vers exemplaar mee gemaakt.

Jaren
Samen met die enten hebben we nog wat andere bomen laten enten, na een jaar wachten kregen we de geënte bomen. En al die bomen staan nu al bijna tien jaar hier in de tuin en aan alle bomen hebben al vruchten gezeten, behalve aan de onbekende appelboom. Ieder voorjaar drentel ik eromheen, ik bekijk hem van alle kanten en mijn conclusie is steeds dezelfde - geen bloesem. Nu in oktober dragen de appelbomen vrucht, behalve die vermaledijde rotboom, ik bekijk hem eens, ik knipper met de ogen. Camera halen, trapje scoren, fotootje maken - bloesem in oktober. Geen wonder dat er nooit een appel aanzit.

Geen opmerkingen: