zaterdag 10 oktober 2015

Kringloop #14

Rondje door de kringloopwinkel, geen lelijke vazen, geen lelijke kommen, geen interessante breibladen, geen degelijk stoffer en blik en waar land je dan ? In het boekenhol, waar je ook de dvd's en lp's vindt.

Samen
De huisband is mee en hij duwt me een dvd in handen, die later op IMDB maar een 5,9 blijkt te scoren. Zijn selectiecriteria zijn echter wel ok, Rutger Hauer speelt mee en het is een verfilming van een boek van Robert Ludlum. Of ik zelf een betere keuze maak is ook maar de vraag, een boek met korte verhalen van Toon Kortooms, het door Jan Wolkers geschreven Boekenweekgeschenk en een boek van Stephen King. Het Boekenweekgeschenk is dun en dus hapklaar en zo uit. Ik ben blij dat het niet dikker is, dan had ik meer tijd nodig gehad om erachter te komen dat ik het dom vind.

Donker
Het meest bang ben ik nog voor het boek van Stephen King, het heeft volgens de achterflap raakvlakken met de donkere toren saga. De donkere toren saga is een worsteling van Stephen King, soms staat het verhaal op een zijspoor, soms is het fantastisch, maar in deel zeven eindigde de saga op een voor mij onbevredigende manier. Waarom dan toch weer een boek lezen dat er tegenaan schurkt ? Sommige dingen zijn sterker dan jij.
 

Geen opmerkingen: