donderdag 22 mei 2014

Computerleed #1

De computer van mijn schoonmoeder wil niet voor- of achteruit en al helemaal niet uit de gordijnen. Hij is niet echt overleden, maar tijdens het opstarten besluit het ding dat de Alpe d'Huez te hoog voor hem is en hij blijft in bocht #9 steken. Middels een dos scherm en wat ouderwetse commando's kopieer ik foto's, documenten en met een beetje mazzel haar mailbox. Inmiddels staat hij samen met zijn herstel cd in 2 plastic tassen te wachten op zijn redder.

Ochtendklus
Mijn ochtend verdoe ik aan kopiĆ«ren en mijn laptop inrichten voor een 2e gebruiker. Een 2e gebruiker toevoegen - check. Mail programma, uhm staat er niet op, downloaden, installeren en bij de provider de instellingen opvragen. Ik kan me leukere dingen bedenken, maar het is voor het goede doel denk ik maar. Als mijn schoonmoeder langskomt bied ik haar de laptop aan, ze kijkt ernaar alsof ze water ziet branden. De laptop is iets nieuwer, maar zolang je niet op de verkeerde knopjes drukt kan er weinig gebeuren. Ze is niet overtuigd, dat kan ik zo zien. Als je hem openklapt gaat hij dan aan ? Uhm nee, hier zit een knopje - aha. Ik zoek de oplader op, doe de muis erbij en geef het ding mee - als dat maar goed gaat.  

Geen opmerkingen: