donderdag 8 mei 2014

ISBN 903250245X

Onze kat is geen schootkat, hij is onze jachtopziener. Hij slaapt de dag weg in zijn doosje op de bank, ligt op de wasautomaat of gewoon lekker ergens in het zonnetje. 's Nacht gaat hij op pad en meldt zich dan midden in de nacht of vroeg in de ochtend. Zijn personeel wankelt dan slaapdronken naar de achterdeur om deze voor "zijne hoogheid" te openen. Maar als je muizen vangt of gewoonweg parmantig door het hoge gras kuiert loop je ook weleens ongenode gasten op. Vanochtend tijdens de ochtendknuffel voelde ik het, een enorme teek. De meeste teken, die ik de laatste tijd bij hem weghaalde, waren al gesneuveld door de frontline. Maar deze teek was blijkbaar van een iets robuuster type of de bescherming van de frontline neemt al af. Er komen steeds meer teken in Nederland, dus nadat ik de kat verlost heb van zijn jeuk, doe ik ook wat niet echt leuk is.

Teken verwijderen
Voor het verwijderen van teken heb ik een speciale tekentang en het boek Brandend verlangen van Constance Gluyas. Zo'n boek met zo'n heerlijk ranzige voorplaat. Ik verwijder de teek met een tekentang. Dan laat ik de kat even inspecteren wat hem plaagde. Daarna vouw ik de teek tussen een keukenpapiertje en gebruik de achterkant van de tang om de teek naar de andere wereld te helpen. Als ondergrond gebruik ik dit boek, mijn exemplaar is een afgeschreven biebboek, waardoor de kaft precies de juiste stevigheid heeft. Echt een geweldig boek. En stel het is eens een druilerige dag, dan kun je het boek ook gewoon lezen.

Verkrijgbaarheid
Het boek is niet meer verkrijgbaar, dus je zult er even naar moeten zoeken. Op marktplaats staan verschillende exemplaren.

Geen opmerkingen: