vrijdag 23 mei 2014

Kleuren in de moestuin #21

Golden Frills
Er is altijd wel iets "nieuws" dat we kunnen proberen in de moestuin, dit jaar proberen we onder andere bladmosterd golden frills. Het is enorm goed opgekomen en ondertussen is het groot genoeg om er iets mee te gaan doen. Oogsten, schoonmaken, klaarmaken en dan opeten. Maar dat is nu net het punt, hoe maak je het klaar ? Als je op internet zoekt vind je vooral sites waar je zaad kunt kopen, zelfs als je in de zoek actie het woord "recept" opneemt. Nergens vind je een op en neer springende enthousiasteling met hét recept. Ik vind: gebruik het in een gemengde salade, kort koken en dan kort op een pizza meebakken en het als spinazie koken en dan stoven in kippenbouillon. Ik ga vanavond de 1e optie maar eens proberen, want ik heb nog een restje eikenbladsla en in de tuin staat lollo bianco en kropsla .

Kleur
Voordat ik vandaag mijn stukje type ren ik met de camera door de tuin en opeens zie ik het, de kapucijners bloeien. Ze zijn tweekleurig, roze met een donkerrood/paars rokje. Dat is wel wat anders dan de doperwten, die wit bloeien. Alhoewel, mensen die een witte tuin nastreven kunnen dus straffeloos doperwten in de border planten.

Geen opmerkingen: