vrijdag 9 mei 2014

Ebay score 2014 #19

Ebay is de plek om te speuren naar tweedehands Engelstalige breiboeken, vooral als je op zoek bent naar boeken over breimachines. Breimachines waren BIG in Engeland en er zijn daar talloze boeken verschenen. Die boeken zijn net zo oud als de machines, dus nog altijd de moeite waard. De mode is nu anders ja, maar als je jouw machine onder de knie wilt krijgen zijn die boeken toch de moeite waard.

BB
Ik was al een hele tijd op zoek naar het boek "The machine knitter's guide to the ribber" van Betty Bailey en het grote voordeel van ebay is dat ze je mailen als ze iets voor je vinden. Het heeft wel even geduurd voordat er een geschikt exemplaar langs kwam. De boeken waren of te hoog geprijsd of de verzendkosten waren sky high. Maar ik heb hem, en het boek ziet er voor zijn leeftijd nog prachtig uit. Ik ga de komende tijd weer wat leermomenten achter de breimachine inplannen, zien wat dat oplevert.

Op 1 been kun je niet staan
Als je 1 boek koopt en de verkoper biedt "gecombineerde verzending" aan, dan kun je wel even rondkijken of er nog iets anders van je gading is. Mijn oog viel op "Hollywood knits" van Suss Cousins, het boek klonk op zich interessant, maar op amazon werd het gigantisch afgekraakt. Als ik het doorblader snap ik het afkraken wel, als je het woord Hollywood gebruikt dan verwacht je iets dat enorm glamoureus is en dat lijkt zo op het 1e gezicht tegen te vallen.

Geen opmerkingen: