donderdag 29 mei 2014

Computerleed #2

Nu de buurjongen de computer van mijn schoonmoeder gefixt heeft, is het grootste leed geleden. Je moet wel af en toe een back-up maken hoor, heeft hij haar op het hart gedrukt. Dan moet ze alleen nog even leren hoe, terwijl ze al zo veel geleerd heeft.

Mail
Haar inbox was maagdelijk leeg geworden, want die had blijkbaar in het epicentrum van de crash gestaan. En het werkte allemaal wel, maar net niet helemaal zoals ze gewend was. Dus zijn we er vandaag even langs geweest, kon ik meteen even kijken of ik de mail op de tablet aan de gang kon krijgen. Terwijl hubby G. de computer inregelde, knutselde ik aan de tablet. Toen ik de tablet ingeregeld had en als test een mailtje de deur uit deed, kwamen er rare geluiden achter de PC vandaan. Ok niet goed dus, account wegkiepen en nog een keer proberen - het lijkt nu te werken, nu maar hopen dat het ook goed werkt.

Brug
Schone pa bemoeit zich niet met de computers in huis, zolang hij erop kan bridgen is het voor hem goed. Dus of ik even naar die bridge app kon kijken. Kijk, het scherm is maar half gevuld en zo kan ik niet eens een 7 harten bieden. Uh een 7 harten, ik kan niet eens klaverjassen. Ik werp een blik en kom er achter dat je de biedingen rollen kunt, zodat je ook 7 harten bieden kunt. Maar dat het scherm maar half gevuld is blijft wel raar. Ik bekijk de instellingen en probeer eens dit en dat. Na wat heen en weer pielen tussen het spel en de instellingen is het scherm geheel gevuld geraakt. Er staat nog net zoveel op, maar alles is wat groter en beter leesbaar geworden, dat is ook niet verkeerd.

Drup
Voordat we de rest van onze middag in nog meer computerleed ondergedompeld raken, fietsen we naar huis. Mijn schoonmoeder is er nog niet van overtuigd dat ze met de mail op de tablet overweg zal kunnen, de tijd zal het leren. Nu (haar) nog leren back-uppen, jottem.
   

Geen opmerkingen: