dinsdag 14 juli 2015

Tekentrein

In de trein kun je tekenen, je hebt een mini tafeltje voor je kneedgom en daar prik je dan je potloden in. De rest ligt op schoot terwijl je door het landschap schiet. Mijn nichtje kondigt aan dat ze eerst schetsen gaat maken. Schetsen van een kat, die ze nog nooit gezien heeft.

Advertentiespel
Ik krijg vier verschillende kattenhoofden om uit te kiezen en een stuk of vier verschillende lijven. Het zijn allemaal actieve lijven - dat maakt het kiezen een stuk moeilijker, want ik ken het lijdend voorwerp eigenlijk vooral in diva op de divan positie. Daarna worden er talloze ogen getekend, die ik allemaal afkeur - hij heeft meer liggende dan staande ogen leg ik uit. Gelukkig behoort dat ook tot de mogelijkheden.

Maan
Nadat het lijdend voorwerp ingekleurd is komt het landschap aan de beurt. Het is nacht zegt ze, de ronde bol is niet de zon maar de maan. Ze pakt het zwarte kleurpotlood, de punt breekt, het wordt dus geen inktzwarte nacht, maar een donkerblauwe.

Geen opmerkingen: