zondag 20 september 2015

Omgekeerde garage

Als uitje draag ik een bezoek aan een plaatselijke galerie aan, terwijl hubby G het de hoogste tijd vindt dat we naar een oldtimerfestival gaan. De tentoonstelling in de galerie duurt een week of vier, het festival maar twee dagen - het festival wint. Het regent pijpenstelen en we bekijken de buienradar, vanmiddag wordt het nog droog.

Trekkers
Nou heb ik in mijn leven eigenlijk al genoeg oldtimers gezien, maar ach je kunt af en toe best eens een uitzondering maken. En dit is ook geen auto oldtimerfestival, nee het zijn vooral tractoren, die de show stelen - auto's en vrachtwagens zijn er wel, maar in mindere mate. Als je het terrein net op bent en je hebt de eettenten weerstaan kom je eerst langs marktkramen. Die kramen maken mijn dag, geweldig - ze zien er uit alsof ze de garage van mijn vader leeggehaald hebben en het hier aan de man proberen te brengen. Onderdelen met het vet er nog dik op, bakken vol onduidelijke dingetjes, stekkers, snoeren, contactdozen noem het maar op. Ik moet hardop lachen - gelukkig, er is nog hoop voor de troep in de garage van mijn ouders.
 

Geen opmerkingen: