dinsdag 21 maart 2017

Römertopf #6

Soms is het goed als ergens geen foto's van zijn. Vooral als er geen foto's van mislukte pudding zijn. Bij de supermarkt heb ik aardappelmeel gehaald en zo begint een vernieuwde pudding poging. Net als de vorige keer ga ik tussen Artusi en het römertopf recept inzitten.

Beter
De melk staat op, ik breng de boel aan de kook met de suiker, pietsie zout en het aardappelmeel. Als de melk warm wordt besef ik mijn fout al snel, maar ja niets meer aan te doen. De massa wordt snel dik en er valt niets meer te roeren het is nog net geen baksteen. Ze zeggen wel dat vroeger alles beter was, maar zelf denk ik dat het huidige aardappelmeel een stuk beter of sterker is dan vroeger. Oftewel 80 gram aardappelmeel op een halve liter melk is veel en veel te veel. Wij eten dus wederom een week lang een soort vla pudding, die niet eens de oven in geweest is. Vooral doorgaan.
  

Geen opmerkingen: