dinsdag 7 maart 2017

De vooruitgang

Als je zoals wij pal aan een drukke weg woont, kun je merken dat het weer beter gaat in Nederland - het wordt weer drukker. Naast dat het altijd al drukker werd. De weg wordt verbreedt en zal nog dichterbij komen. Nu de kogel door de kerk is en het werk aanbesteed, hebben ze bedacht dat ze vaart moeten maken.

Zagen
Overal klinkt het geluid van gezaag, de bomen moeten om, voordat de vogeltjes gaan nestelen en er wordt met man en macht gewerkt. Zo veel tijd hebben ze ten slotte niet meer. Ik sta op een hoek van het kruispunt, ik kan opeens veel verder weg kijken alsof ik op een taiga sta - kale vlakte. Aan de overkant komt opeens een huis te voorschijn dat al die tijd door struikgewas verborgen was. Vanmiddag gaan we op verjaarsvisite, ik moet zeggen ik word er een beetje nerveus van, straks maken ze een foutje en hebben wij ook geen boom meer in de tuin staan.
 

Geen opmerkingen: