woensdag 29 maart 2017

Tandarts

Zelf ga ik twee keer per jaar met angst en beven naar de tandarts, gaatjes en tandplak het is mij niet vreemd. Mijn moeder met haar eigen tanden bezoekt al jaren geen tandarts meer. Dacht ik. Ring ring, het verpleeghuis - uw moeder is vandaag naar de tandarts geweest, ik val van mijn stoel.

Regime
Ja, uw moeder heeft haar eigen gebit nog dus nu zal ze voortaan iedere drie maanden naar de tandarts gaan. OK, toe maar iedere drie maanden. Het zag er voor haar leeftijd redelijk uit, maar toch wat beginnende cariës - aha ik heb het van geen vreemde. De tandarts heeft voorgesteld om voortaan elektrisch te poetsen, zou u voor een elektrische tandenborstel voor haar kunnen en willen zorgen. Nou weet ik hoe mijn moeder poetst - tandenborstel natmaken, beetje tandpasta erop, tandenborstel even heen en weer en klaar. Dus ik snap het verzoek heel goed, dus aan de boodschappenlijst van vandaag wordt een elektrische tandenborstel toegevoegd. Een nieuwerwetse tandenborstel voor mijn moeders antieke gebit.
    

Geen opmerkingen: