maandag 7 april 2014

Mais mais, mais . . .

Jaar na jaar staat de akker van de buurman vol met mais, ieder jaar staat het manshoog, een groene muur. Dit jaar waren er geheimzinnige bewegingen. Er kwam een mannetje met op de aanhanger een quad, zo'n mislukte motor. Met die quad reed hij heen en weer, heen en weer over de akker. Je moet er maar zin in hebben dacht ik, na 2 keer heen en weer heb je zo'n akker wel gezien. Maar hij hield vol en schuimde de hele akker methodisch af. Later bleek dat hij grondmonsters had genomen zodat ze konden zien of de grond geschikt was voor aardappels. Later zag de hubby een andere vreemde trekker, het zal denk ik dan. Ik schijn de strontkar en nog wat andere trekkers gemist te hebben, maar ik kan echt niet de hele dag uit het raam kijken en zelfs niet altijd thuis zijn. Vorige week wederom beweging, na 2 banen ploegen laste het mannetje van de trekker een pauze in. Dan maar eens een praatje maken, zijn baas kwam er ook nog bij. Het blijkt dat ik dit jaar echt geen bloembollen had hoeven bestellen, dit jaar krijgen we geen mais, ook geen aardappels maar een akker vol met gladiolen voor de deur.

Geen opmerkingen: