dinsdag 1 april 2014

Eucomis

De bollen catalogus lag hier al een tijdje te lonken. Moet je ieder jaar weer bollen bestellen ? Nee natuurlijk niet, maar ik dacht aan mijn vader die onder de groene zoden ligt. Zijn groene zoden liggen 145 kilometer verderop, dus ik ga er niet wekelijks en zelfs niet maandelijks heen. Maar het hoeft er natuurlijk ook niet kaal bij te liggen zoals nu. In afwachting van de steen staat er alleen een klein bordje en nu het warmer wordt zal er ook wel onkruid groeien. Niet dat mijn vader daar last van heeft, maar mag ik het irritant vinden ? Ook straks als er wel een steen ligt blijft er plek voor bloemen, dus heb ik van die opschepperige crocosmias besteld. Met een beetje geluk bloeien die jaar na jaar. En als je dan toch bollen besteld, dan bestel je voor je eigen tuintje ook iets. Het meest opvallende dat ik bestel is een eucomis, twee jaar geleden kwam hij na de winter niet meer op en ik moet zeggen, ik mis de opschepper.

Geen opmerkingen: