donderdag 17 april 2014

Mijn trouwe doa

Dit is mijn doa, ik sleep hem vaak met me mee, ik gebruik hem niet eens altijd. Soms als ik thuis de foto's van de compact camera bekijk denk ik, ik wilde dat ik mijn andere camera meegenomen had. Niet dat de foto's van de compact slecht zijn, nee mijn spiegelreflex snapt gewoon beter wat ik wil. Ook niet altijd, maar de compact houdt helemaal geen rekening met mij.

Go digital
Na een breuk, die tussen samenwonenden geen scheiding heet maar daar wel op lijkt, had ik opeens geen vlotte camera meer. Na een bepaalde tijd voelde dat als een gemis. In die tijd kwamen de digitale fotocamera's op de markt en ik ging op zoek. Op een dag vertelde ik mijn collega's waar ik mijn oog op had laten vallen. Een "Canon Eos 300d DOA", zou je dat wel doen waren de reacties, waarom niet was de mijne ? Weet je wat die afkorting DOA betekent ? Uhm nee, om dat te weten scheen je naar de serie ER te moeten kijken en dat deed ik niet. Mijn collega's waren zo aardig om me in te lichten, doa dat betekent "dead on arrival". Uh ok, maar waarom zou je een camera zo noemen ? Nou toen de camera getest of verkocht is werkte hij niet, dan gaan ze terug naar de fabriek en dan maken ze met de werkende onderdelen een nieuwe set, een soort Frankenstein dus. Oh oké, aldus ingelicht kocht ik mijn doa. Daarom is het waarschijnlijk geen zwarte uitvoering zoals de 300d normaal gesproken is, maar grijs/zwart en staat er digital rebel op zijn body. Ik heb nog steeds de 1e foto !!! Ik ben een keer klokje rond geweest en de teller staat op 12.724 klik-maar-raak-voor-een-knaak foto's and still counting.


Vervangen :-(
Ik vind hem nog steeds te gek, jammer genoeg begint hij nu, tien jaar later, te haperen. Ik ben al zeker drie keer op zoek gegaan naar vervanging. Ik kom er niet uit en leg mijn speurwerk dan apart om er een nachtje over te slapen. Tegen de tijd dat ik mijn speurwerk weer oppak, zijn de modellen van de vorige speuractie alweer af door de zijdeur en kan ik opnieuw beginnen. Als ze tegenwoordig nog doa's verkochten dan zou ik het wel weten.

Geen opmerkingen: