woensdag 9 april 2014

Odin 2014 #15

Ik heb ja gezegd tegen de kapper, omdat mijn agenda alleen Odin vermeldde. Was ik toch even vergeten dat woensdag ook broodbakdag is en dat de koelkast een gapende leegte vertoont. Je zou er op slag chagrijnig van worden, maar ik besluit mijn beste beentje voor te zetten. Na de 1e rijs van het deeg neem ik het broodbakken van hubby G. over, ik drink iets eerder koffie en bedenk een strijdplan. Naar de natuurwinkel en dan op de terugweg door naar de kaaswinkel. En dat alleen maar zodat er tussen de middag karnemelk voor de thuiswerkende huisband is. Ik slinger een was de automaat in, voor ik op de fiets spring om naar de kapper te gaan. Had ik nou beloofd vandaag ook nog flammekueche te bakken, ik geloof het wel - nou ja, gewoon het beste beentje voor.



Groentetas
Het groentepakket bevat deze week bosuitjes, bleekselderij, spitskool, koolrabi én baby leaves. Baby leaves oftewel de gekte is ook bij de biologen toegeslagen. Zo'n bio boer heeft zijn medewerkers de moestuin in gejaagd om daar jonge blaadjes uit hun wiegjes te rukken en dat verkopen ze dan in zakken met 75 gram inhoud. Wat zeggen ze steeds, 2 ons groenten & 2 stuks fruit, dat wordt wel ingewikkeld zo. Het enige voordeel van die baby leaves is dat je er heel goed flammekueche bij kunt eten, daar moet dan maar een extra uitje op.

Geen opmerkingen: