woensdag 24 juni 2015

Condoleren

In de krant zien we dat de (schoon)moeder van kennissen is overleden, de strijd gestreden. Ik noteer het tijdstip voor het condoleren in de agenda. Van te voren oefen ik altijd even op "gecondoleerd", zodat ik er niet per ongeluk "gefeliciteerd" uitflap.

Hinderen
Tijdens het condoleren staat in de rij iemand, die in plaats van handje schudden doorlopen uitgebreid een praatje aanknoopt. De rij achter hem wordt langzaam langer, er worden blikken gewisseld en hij wordt uiteindelijk met zachte hand doorgeschoven. Ik loop handjes schuddend de rij af en kom langs de kleinkinderen, eerst de kleintjes en dan de grote. En daar had ik van te voren niet over nagedacht - wat zeg je, tegen die kleintjes ?

Thuis
Later thuisgekomen, scharrelen we samen in de tuin, ik wied en zaai zaadjes. Ik haal de camera, want de hemel is zo mooi . . .

Geen opmerkingen: