woensdag 10 juni 2015

Vooruitgang

Er is vorige eeuw veel ontdekt en er zijn dingen gemaakt, die lang onmogelijk leken. Zelf heb ik de zwart-wit tv gemist en was alles kleur, er was centrale verwarming en een auto voor de deur. Mijn schoonzus kan zonder dat het een godsvermogen kost beeldtelefoneren met haar broer ver weg. Maar als ik nu door de tuin loop weet ik dat 1 ding er nog steeds niet is.


Geur
Geur valt nog steeds niet in een plaatje te vangen en dan digitaal te versturen. Met mijn moeder grap ik altijd dat het maar goed is dat er geen geur over de telefoonlijn gaat als je een belangrijke boodschap doet tijdens het gesprek. Maar als ik door de tuin loop vind ik het jammer. Als het zinderend heet is en je loopt over het pad met de gevallen dennennaalden en -appels ruikt het naar een zomer op een Franse camping. De boerenjasmijn bloeit met onopvallende witte bloemen en kegelt je omver, de salie bloeit met blauwe aren en als je te dichtbij komt ruik je de geur van hè bah. De pioenrozen bloeien roze en wit, een lust voor het oog en de neus. De Lathyrus heeft zich dit jaar zelf gezaaid en doet het wonderwel, even je neus in de bloemen drukken - o heerlijk. Nu nog geurfotografie . . .

Geen opmerkingen: