donderdag 11 juni 2015

De hysterische huisvrouw #6

Hubby G meldt dat hij volgende week een party heeft in A., of ik mee wil zodat ik naar mijn moeder kan. De party is eerst gepland voor donderdag, maar later wordt het woensdag. Op woensdag is ze naar de dagopvang, dus dat lijkt mij een heilloze zaak. Als mijn broer belt vraag ik of hij nog plannen heeft voor volgende week, misschien wel, maar dat moet nog in de groep gegooid worden. Later blijkt dat de party toch weer op donderdag gehouden wordt . . .

Goed
Dus ik bereid alles voor, een telefoontje naar de apotheek, een nieuw afdrukje van "het lijstje" en meldt mijn broer dat ik donderdag naar moeders ga. Dit is een onrustige week, waarin ik al een keer macaroni gemaakt heb met volgens hubby G te weinig groente, zucht. Dus wat moeten we die donderdag dan eten, iets halen ? Pizza ? Hot chicken wings ? Ik heb 's nachts (deze week al vaker) een verhelderend inzicht en zo sta ik al voor de koffie in de keuken druk te doen. Strijdplan: een meeneem macaroni maaltijd salade, paar vorken mee en we kunnen goed eten waar we maar willen. Ik ken die parties, het food gedeelte komt meestal niet verder dan een paar bitterballen en een verdwaald vlammetje.

Nieuwsgierig
Hubby G komt vragen of we tussen de middag warm eten of wordt het soep ? Geen van beide is het antwoord, hij trekt een paar denkrimpels in het voorhoofd en vertrekt weer naar de puter van zijn baas. Ik hak een halve bak champignons en twee paprika's in de pan, ik kook aspergekoppen en kook macaroni. Ik meng de macaroni met het champignon mengsel en een paar lepeltjes "Miracle whip". De macaroni gaat in een schaal en ik dek het geheel af met in plakken ham gerolde asperges. En ach omdat ik nu toch bezig ben, maak ik ook de konten van de asperges maar schoon en kook die . . . voor soep.

Geen opmerkingen: