dinsdag 6 september 2016

Onderbuik

Nu mijn moeder opgenomen is zit je opeens verdwaasd thuis. Ik mail naar mijn nicht dat haar tante opgenomen is en waar. Terwijl ik eigenlijk niet weet wat ik nu moet doen en alleen maar onzekerheid voel gaat mijn nicht bij mijn moeder op bezoek.

Verslag
Onze nicht M neemt het zekere voor het onzekere en gaat al meteen op de dag dat ik haar het nieuws verteld heb bij mijn moeder op bezoek. Later belt ze mij om verslag uit te brengen, wat ze zag, wat haar opviel. Ze beweegt haar rechterarm en rechtervoet niet, het eten was te veel en te kruidig. Ze heeft de verpleging gevraagd appelmoes en yoghurt te brengen. Ik heb met haar gepraat en haar verteld waar ze is en wie ik ben en ze is er wel hoor, zei ze tegen mij.

Onderbuik
Maar dan komt de klapper, weet je dat mijn vader daar overleden is ? En ik zie het voor me en ben weer dertien. Ik zeg - rechtuit naar binnen en dan linksaf de gang in en een kamer aan je linkerhand. Ja zegt ze. Dat had mijn onderbuik dus heel goed gezien toen ze die glazen wanden weer zag.
 

Geen opmerkingen: