zondag 6 april 2014

2 bollen wol

Als T&M op bezoek komen zijn we meestal wel even druk met het uitpakken en delen der geschenken. De tas terug was ongeveer net zo vol als de tas heen, dus dat was goed. Ik kreeg onder meer 2 bollen "Bianca" turquoise gemĂȘleerde wol of beter gezegd acryl. Wat maak je met 2 bollen wol, 2 sjaals, 2 mutsen maar niet iets groters. Ik brei het liefst iets groters, ik had nog effen turquoise royal liggen, maar dat vloekte enorm met de gemĂȘleerde "Bianca". Nou ja leggen we het nog even opzij.
Ik had bonte royal melange liggen, een bonte verzameling van kleuren waarvan ik niet wist of ik het nou mooi vond en ook niet wat het worden moest. Omdat ik wilde weten hoe het er gebreid uit zou zien breide ik een proefstuk, het resultaat was niet onaardig. Omdat ik toch bezig was heb ik er een stuk "Bianca" aan vast gebreid en kwam tot de ontdekking dat die combinatie niet vloekte. Dus ben ik naar de winkel getogen om wat meer bonte royal van het juiste verfbad te halen en op zoek gegaan naar een leuk patroon. Het patroon dat ik uiteindelijk uitkoos was "spoke" van het online breiblad "Knitty". Het plan is om het halve wiel dat hierin zit van de gemĂȘleerde wol te maken en de rest van de bonte royal. Toen ik het wiel af had bleek dit veel kleiner dan de foto's bij het patroon doen vermoeden. Ik ben bang dat het uithalen en opnieuw het wiel uitvinden wordt.

Geen opmerkingen: