vrijdag 18 april 2014

En het begint met een M

Angst
Als je moeder vergeetachtig wordt en zich ook nog eens als een zeventienjarige gaat gedragen, dan slaat de angst je om het hart. Maar het allerergst is misschien wel dat zodra je iets niet weet je bij jezelf "oh-oh" denkt. Pas nog. Een grote importeur van deutsche wagens stuurt mijn vader nog steeds mailings. Ze sturen mijn vader mailings ondanks dat wij hem aangemeld hebben in het nationaal overledenen register, de "hallo-ik-ben-dood" versie van het bel-me-niet register. En ook een vriendelijke e-mail, met stuur ons niets want vader is dood, heeft niet geholpen.

Reclame code commissie
Aangezien ik geen zin heb in dat gezeur, keek ik of er een andere manier was om ze tot rede te brengen. Ja, die is er, bedrijven horen de registers (bel-me-niet, mail-me-niet en hallo-ik-ben-dood) te respecteren, en je kunt dus over dat soort onfatsoenlijke bedrijven klagen bij de reclame code commissie. Nou over gezeur gesproken.
De reclame code commissie heeft een onvriendelijk ogende website met een klachtenformulier, dat totaal geënt is op klagen over de inhoud of het aanzien van reclame. Maar ze zijn ook het loket om te klagen als bedrijven geen rekening houden met de registers. Dus ik vul het formulier toch maar in, omdat je alleen via het formulier mag klagen. Dus ik smokkel hier en daar om door de controles van de verplichte rubrieken heen te komen. Ik zou ze nog tips kunnen geven, maak b.v. twee formulieren, voor klagen over het minachten van de registers toets twee. Nou ja klacht verzonden, krijg ik een brief of ik de in mijn klacht genoemde correspondentie op kan hoesten. Tuurlijk, dus ik mail dat, ik is modern.

Nee nee nee
Omdat de reclame code commissie niet modern is schrijf ik een stukje over ze, dat is tegenwoordig mijn manier van afreageren, stompen tegen zo'n boksbal is niets voor mij. Ik denk ze zijn net een . . . en toen kon ik niet meer op het woord komen. Ik zag het dier voor me, maar kon er niet opkomen. Als titel van het stukje gebruikte ik tijdelijk het woord dinosaurus, zie je wel façade gedrag. Nou ja ik kom er misschien nog wel op, ik deed een halfslachtige zoekactie op google, resultaat nul. Al fietsend zat ik te malen, het waren van die grote dieren, met van die slagtanden, bruin. Je-weet-wel van die harige olifantachtige dieren, die Europa onveilig maakten en het begint met een "M". Moeflon, mustang, Merwede kanaal, Moeder Maria nog eens aan toe. Gelukkig werd ik afgeleid door de boodschappen, die ik moest doen. En ik troostte mezelf met de gedachte dat het mechanisme "boodschappen doen" in ieder geval nog wel werkte. Toen ik thuis was wist ik het woord weer, en het begint zelfs met een "M", mammoet.

Geen opmerkingen: